Kund Service:+46 (0)54 876 460

Varukorg: 0,00 kr

Du har inga varor i din varukorg.

Summa (ex.moms): 0,00 kr

De vanligaste frågorna

GENERELLT

Vilka är vi?

Vi är ett “Triple A“ reitat företag med registrerat kontor och lager i Karlstad, Sverige.

Är vi en auktoriserad distributör för Giorgio Fedon?

Ja, vi är en auktoriserad distributör för Giorgio Fedon 1919 Watches.

 

ORDER

Håller vi alla klockor i lager?

Ja,alla modeller är normalt en lagervara. Om en situation skulle uppstå där den klocka du beställt är slutsåld, kommer vi inte att dra något belopp från ditt kort…. Vi kommer då att kontakta dig för att se om du är intresserad av att välja en alternativ modell eller avvakta tills att din valda modell kommer in på lager igen.

Jag har precis lagt in en order på en klocka och får ett meddelande om att den är slut på lager.

När du lägger in en order, regleras automatiskt lagersaldot för just den modellen. Därför om du beställer den sista klockan av den önskade modellen, visar webbsidan att den är slutsåld. Du kommer att få din klocka levererad, men den kommer inte att vara tillgänglig för nästa köpare.

Kan jag ändra min order?

Dessvärre har vi inte möjlighet att annullera eller ändra en order som redan är beställd. Vi påbörjar orderprocessen direkt vi får en beställning, men, du kan alltid returnera en produkt utan anledning inom 14 dagar efter din beställning. Vänligen läs våran retur policy.

Jag har inte mottagit en orderbekräftelse.

Försäkra dig alltid om att du angivit rätt mailadress. En inkorrekt adress är den vanligaste orsaken till att du inte får en bekräftelse. Det kan också vara så att din email leverantör har ett SPAM filter om blockerar våra mail. Om du fortfarande inte kan se din bekräftelse, vänligen logga in på ditt konto för att se din beställning eller kontakta kund service som hjälper dig att kontrollera att din beställning är gjord.

 

BETALNING

Vilka kreditkort kan jag använda för betalningar?

Du kan använda vilket VISA kort eller MasterCard du vill, kredit eller debitering.

Kan jag betala mot en faktura istället?

Om du av någon anledning inte kan betala med ditt kort, vänligen kontakta oss så vi kan arrangera ett alternativt betalningssätt.

Är det säkert att betala med kreditkort?

Ja, det är väldigt säkert. Betalningstransaktionen hanteras på ett säkert sätt av våran tjänsteleverantör, ePay, som är certifierad i enlighet med Payment Card Industry (PCI) och Swedbank i Sverige. All känslig information, relaterad till dig och din order, är krypterad och säkrad och vi sparar aldrig någon kort information.

Hur kan jag vara säker på att ni skickar min beställning efter betalning?

När vi får din order, reserverar vi beloppet på ditt kort, men vi drar inget belopp förrän varan är klar att levereras.

 

LEVERANS.

Hur mycket kostar frakten?

Alla våra produkter skickas kostnadsfritt överallt inom Europa.

Skickar ni klockan i en box?

Ja, vi skickar alltid klockorna i en lyxig och elegant box tillsammans med en användar manual och ett stämplat garanti kort. En bild på boxen finns under varje klocka.

Hur skickar du min produkt?

För Skandinavien och de flesta Europeiska länderna, skickar vi varorna med rekomenderat brev via Posten. Till de andra länderna väljer vi att skicka din vara med en lämplig kurir.

Hur vet jag att ni skickat min produkt?

Du kommer att få ett mail som innehåller leverans information och där det är möjligt, ett tracking nummer så fort varan är skickad.

Vad gör jag om jag inte får en leveransbekräftelse?

Först och främst ber vi dig att logga in på ditt konto online för att se statusen på din order för vidare information, men om du inte har mottagit någon orderbekräftelse inom 3-4 dagar från köp, vänligen kontakta oss.

 

RETURER.

Kan jag returnera varan om jag vill byta, eller har ändrat mig?

Ja, du kan returnera varan oavsett anledning inom 14 dagar efter ditt köp och erhålla full återbetalning. Men vi ber dig att följa det retur instruktioner som är beskrivna i leverans och villkor.

Hur får jag mina pengar tillbaka?

Under förutsättning att våra rutiner för returer har följts, kommer vi att sätta tillbaka beloppet på samma kort som köpet gjordes ifrån, inom 2-3 arbetsdagar.

 

GARANTI.

Har jag någon garanti?

Ja, alla våra klockor levereras med 2 års begränsad internationell garanti.

 Betalningar och leveranser till Norge, Island Grönland, Åland och Schweiz.

Alla priser inkluderar Svensk moms som är 25 %. Men , för leverans till dessa länder( som ligger utanför EU), kommer momsen att automatiskt dras av från priset. Vi kommer då att bifoga nödvändiga dokument för att säkerställa så att tull och momsrutiner följs enligt gällande länders regler.

Vi skulle vilja placera cookies på din dator som en hjälp att göra den här webbsidan ännu bättre. Data information samlat på den här webbsidan kommer inte att säljas eller lämnas vidare, utan är enbart till för att förbättra dina upplevelser och intryck.

; Läs mer om våra Cookies Tillåt Cookies Stäng